2013. április 3., szerda

Joe Hill - Horns, Szarvak


„„Poor devil,” Terry said before he got into his rent-a-car and drove away.”


A Szív alakú doboz (nálam aratott) sikerén felbuzdulva lelkesen vetettem magam az ifjabb King könyvére. Azzal a melengető érzéssel kezdtem bele, hogy ez most jó lesz. Biztosan tudtam, hiszen volt mire alapoznom. Hát igen, itt rontottam el és a csalódottságom az egész írást áthatja majd. Így, most szeretnék azoktól elnézést kérni, akiknek nagyon tetszett. Pusztán hangulat kérdése, de én rászedtem saját magam.

Mindezek ellenére, pontosabban inkább emiatt, úgy érzem, fontos azzal kezdenem, hogy kijelentem: ez egy jó könyv. Csak nem hasonlít az előzőre. Abban pedig a számtalan pozitívum mellett az egyik legfontosabb dolog az volt, hogy fenn tudta tartani az izgalmat. Le tudják rázni a szellemet? Hogy intézik el? stb. Nagy fájdalmamra itt pont ez hiányzik. Lefutott kör az egész. A főszereplő szerelme már egy éve halott és most a szemünk előtt derül ki, hogy mi vezetett a gyilkossághoz és ki volt a tettes.

Azzal természetesen nincs baj, az út nagyon érdekes. Gyerek szerelem, felnőtt kapcsolat, örök kötelékek és a Gonosz. Plusz egy jelen idejű hatalmas probléma, amit a könyvet indító kafkai átalakulás idéz elő. Ebben a műfajban King hatása kikerülhetetlen, hát még ha az író saját apja és gyakorta szerzőtársa is. Igen jellemző rá a gondolkodás, az emberi elme megjelenítése, mint egy hely, ami csak a képzeletben létezik is meg nem is. A King rajongó Hill könyvében már az első utalásnál(ami a történet legelejére került) ráébred, hogy itt is erről van szó, megvan a kulcs. Aztán már csak azt vártam, hogy mikor kerül megint szóba, mikor derülnek ki a részletek. Tehát valahogy ez is lejátszott volt.

Ez az a két dolog, ami nálam sajnos azt okozta, hogy nem tudtam igazán élvezni a könyvet. Ezért is mondom, hogy másnak ettől függetlenül pozitív élmény lehet. Hiszen ez eléggé szubjektív a mérce. Amerikában nagy sikert aratott Hill ezen könyve is annyira, hogy meg is filmesítették.

A film

Amerikában 1013 októberében lesz a premiere a könyv címét viselő adaptációnak. A fim szereplői mutatják, hogy igen csak komoly dologról van szó, a főszereplő Iget, Daniel Radcliffe alakítja. Az elmúlt évben vált kedvencemmé Juno Temple, aki a halott szerelmet, Merrint játssza.
Az igazság, hogy ez egy remekül megfilmesíthető könyv. (Ami igen csak erős kritika a könyvnek.) Sőt, meg merem kockáztatni, hogy a vásznon jobban mutat majd a történet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése